“Gilgameş Operası” AKM’de İlk Kez Dünya Prömiyerini Sahneledi

İstanbul Devlet Opera ve Balesi (İDOB) tarafından sahnelenen ‘Gilgameş Operası’, 16. Uluslararası İstanbul Opera ve Bale Festivali kapsamında dünya prömiyerini gerçekleştirdi. Atatürk Kültür Merkezi’nde (AKM) izleyiciyle buluşan eser, sanatseverler tarafından uzun süre ayakta alkışlandı.

İnsanlığın ilk yazılı destanı olan Gılgamış’ı anlatan ‘Gilgameş Operası’, dünya prömiyerini dün akşam AKM’de gerçekleştirdi. İstanbul Devlet Opera ve Balesi tarafından sahnelenen eser, Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Opera ve Balesi’nin düzenlediği 16. Uluslararası İstanbul Opera ve Bale Festivali kapsamında sanatseverlerle ilk kez buluştu. Eser, izleyicilerden büyük ilgi gördü ve dakikalarca ayakta alkışlandı.

Caner Akın’ın teknoloji ve sahne tekniklerini harmanladığı ‘Gilgameş Operası’nda İstanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestrası’nı İbrahim Yazıcı yönetti. Eserin dekor tasarımı Efter Tunç, kostüm tasarımı Gizem Betil, ışık tasarımı Cem Yılmazer, video tasarımı Aisha Hajiyeva ve koreografisi Deniz Özaydın’a ait oldu. İDOB Korosu’nun şefliğini ise Volkan Akkoç üstlendi. Prömiyerde ‘Hikayeci’ rolünde Hüseyin Likos, ‘Gilgameş’ rolünde Alican Güçoğlu, ‘Enkidu’ rolünde Yılmaz Berkay Günay, ‘Ninsun’ rolünde Aylin Ateş, ‘Şamaş’ rolünde Burak Bilgili, ‘İştar’ rolünde Şebnem Ağrıdağ Kışlalı, ‘Anu’ rolünde Gökhan Ürben, ‘Antum’ rolünde Asude Karayavuz, ‘Enlil’ rolünde F. Kılıç Aslan, ‘Humbaba’ rolünde Melike Manav Yalçın, ‘Alto Solo’ rolünde Nursel Dinler Yazman, ‘Halktan Bir Kadın’ rolünde Neslişah Pekin, ‘İştar Kızı’ rolünde Burcu Soysev, Berin Kocabaşoğlu, ‘Siduri’ rolünde Merve Topaldemir, ‘Soprano Hikayeci’ rolünde Pınar T. Koç, ‘İrnina’ rolünde Zeynep Halvaşi, ‘Gelin’ rolünde Buket Polat, ‘Damat’ rolünde Agit İşcan, ‘Yılan’ rolünde Ecem Ovat, ‘A Düşünce Hayali’ rolünde Emre Güngör, ‘B Düşünce Hayali’ rolünde Mualla Dedemen, ‘C Düşünce Hayali’ rolünde Banu Ergün, ‘D Düşünce Hayali’ rolünde Ahmet Baykara ve ‘Ut Napiştim’ rolünde Alper Saldıran sahnede yer aldı.

Gilgameş operasının konusu

Bir özgürlük tutkusu destanı olan Gilgameş Operası, bilgisizlikten bilgiye geçişi tasavvufi bir bakış açısıyla ele alarak zamansız bir eser niteliği taşır. Ülkemizin en büyük 20. yüzyıl bestecilerinden Ahmed Adnan Saygun’un, kültürler arasında köprü işlevi gören ve ana vatanının düşünsel dünyasını kavramsal bir çerçeve içinde yorumladığı bu epik dram, Doğu’nun melodik ezgileriyle Batı’nın çok sesliliğinin birleşimidir. Destanın zamansızlığının en önemli sebeplerinden biri, insanlığın hala aynı rüyanın peşinden gitmesidir. Tanrı, sevgi, ilahi aşk ve tasavvufi kavramları işleyerek hem tarihsel hem de eser bazında milli ve yerli bir kimlik taşıyan Gilgameş, toplumumuz için değerini ve önemini her geçen gün artırmaktadır. Eser, 20 Mayıs’ta tekrar sanatseverler ile buluşacak.

Haberin Tekniği: Ters Piramit

Kaynak:https://www.dha.com.tr/kultur-sanat/gilgames-operasi-dunya-promiyerini-akmde-gerceklestirdi-2641683

Related Posts

TBMM Nasıl Açıldı? Ankara Neden Başkent Seçildi?

Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde yaşanan ardı ardına savaşlar ve alınan ağır yenilgiler, mevcut düzenin sürdürülemeyeceğini ve yeni bir devletin kurulmasının kaçınılmaz olduğunu ortaya koydu. Bu zorlu dönemde Mustafa Kemal Atatürk…

133 Yıllık Hz. İsa Figürü İlk Kez Kars Müzesinde Sergileniyor

UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’nde yer alan Ani Ören Yeri’nde, 1892 yılında Rus Dil Bilimler Akademisi’nden Nicholas Marr tarafından yürütülen kazı çalışmaları sırasında bulunan, Hz. İsa figürü olabileceği düşünülen taş…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir