Hilton’da Yapay Zeka Destekli Akıllı Çöp Kutularıyla Gıda İsrafı Azaltılıyor

Ünlü otel zinciri Hilton, gıda israfını azaltmak amacıyla yapay zeka destekli “akıllı çöp kutuları” kullanmaya başladı. Bu sistem sayesinde otel kahvaltılarındaki kruvasan boyutları küçüldü, porsiyonlar değişti, israf büyük ölçüde azaltıldı.

Hilton, otel sektöründeki gıda israfı azaltmak amacıyla İngiliz teknoloji şirketi Winnow tarafından geliştirilen bir atık izleme sistemini 200’e yakın otelinde kullanıma sunuldu. Nefes’te çıkan haberlere göre, sistemin temelini, kamera ve tartı sensörleriyle donatılmış “akıllı çöp kutuları” oluşturmakta.

Misafirlerin tabaklarından arta kalan yiyecekler her atıldığında otomatik olarak fotoğraf çekiyor ve tartılıyor. Bu sayede israf edilen gıdanın türü ve miktarı tespit edilebiliyor. Toplanan veriler, mutfak ekibi tarafından anlık olarak izlenebiliyor. Ayrıca her gün detaylı bir israf raporu oluşturularak sonraki günlerin planlamasında baz alınıyor.

Kruvasan boyutları küçültüldü

Hilton’un Yiyecek ve İçecek Pazarlama Direktörü Niki Walsh’a göre en çok israf edilen gıdalar; hamur işleri, ekmek ve meyve kabukları oldu. Bu veriler doğrultusunda kahvaltı büfelerinde önemli değişiklikler yapıldı.

Artık kruvasanlar 28 gramlık küçük porsiyonlar halinde sunuluyor. Oysa bu oran, bazı büyük kruvasanlarda 90 grama kadar ulaşabiliyordu. Benzer şekilde, meyveler de daha az atık oluşturacak biçimde daha küçük parçalar halinde ve özenle dilimleniyor.

Daha bilinçli porsiyonlar tercihlerine teşvik etmek amacıyla tabakların boyutu küçültüldü. Yoğurt gibi ürünler artık küçük kaplarda sunuluyor, salatalar ise sadece servis esnasında soslanarak önceden karışmış halde israf edilmesinin önüne geçiliyor.

Hilton, bazı otellerinde kruvasan gibi ürünler için konuklara paketleme seçeneği de sunuyor. Böylece misafirler artan yiyecekleri yanlarında götürebiliyor.

Teknoloji sayesinde atıklar %70 azaldı

Winnow teknolojisini kullanan Hilton Dubai Jumeirah ve Hilton Dubai The Walk, gıda israfında yüzde 70 oranında azalma sağladı. Yapay zekâ destekli sistem sayesinde mevsimsel eğilimler de analiz edilebildi. Örneğin; Ramazan ve Noel dönemlerinde atık miktarının keskin şekilde arttığı tespit edildi.

Hilton’un “Green Ramadan” ve “Green Breakfast” isimli sürdürülebilirlik kampanyaları, önemli kazanımlar elde etti. Green Ramadan girişimi sayesinde sadece dört hafta içinde kişi başına tabak atığı 102 gramdan 64 grama düşürüldü. Bu ay boyunca 2.6 ton gıda israfının önüne geçerek 6 binden fazla öğünlük tasarruf edildi.

Hilton’un Gıda ve İçecek Stratejisi Başkan Yardımcısı Emma Banks, “Mutfak ekiplerimizle düzenli eğitimler ve davranışsal yönlendirmeler yoluyla, sürdürülebilirliği operasyonlarımızın merkezine yerleştirdik. Elde ettiğimiz verilerle artık daha etkili ve geniş kapsamlı adımlar atabiliyoruz” diye konuştu. Bu doğrultuda Hilton, 14 ülkedeki 45 otelde bu programları hayata geçirerek bugüne kadarki en büyük sürdürülebilirlik hamlesini hayata geçirdi.

Haber tekniği: ters piramit

Kaynak: https://www.turizmaktuel.com/haber/yapay-zeka-otellere-girdi-porsiyonlar-kuculdu

Related Posts

Miracle Resort Hotel, 202 Yeni Odayla Hizmetini Genişletti

Antalya Lara’da hizmet veren Miracle Resort Hotel, 1 Haziran itibarıyla 202 odadan oluşan yeni bölümünü misafirlerinin kullanımına açtı. Antalya’nın köklü turizm markalarından Miracle Resort Hotel, 1 Haziran itibarıyla 202 odadan…

KM Malta Airlines’tan Türkiye’ye İlk Uçuş: İstanbul–Malta Hattı Açıldı

KM Malta Airlines, Türkiye pazarındaki ilk uçuşunu 2 Haziran 2025 tarihinde İstanbul Havalimanı’ndan Malta’ya gerçekleştirerek, İstanbul–Malta hattını resmi olarak açmış oldu. Yeni hat kapsamında artık haftada üç gün, pazartesi, salı…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir